W grudniu 2018 r. zakończyliśmy projekt "Matematyka - moja nieograniczona przestrzeń" finansowany przez Fundację mBanku.
Celem projektu było:
- Wzbogacenie praktycznej wiedzy matematycznej wśród uczniów
- Nabycie umiejętności rozwiązywania zadań z wykorzystaniem alfabetu Braille’a
- Integracja społeczności akademickiej z uczniami
W projekcie uczestniczyli uczniowie wybranych klas z pięciu szkół naszego województwa. Warsztaty dotyczyły geometrii; było to kreatywne połączenie nauki i zabawy. Na każdych zajęciach był konkurs z nagrodami.
Cenną pomocą dydaktyczną przy realizacji projektu była maszyna brajlowska; dzięki niej mogliśmy przygotować zajęcia dla uczniów niewidomych. Alfabet Braille’a był przedstawiony jako szyfr geometryczny. Każdy uczeń mógł spróbować zapisać wiadomość przy użyciu maszyny brajlowskiej co było wielką atrakcją tych warsztatów. Oprócz nagród, do szkół zostały przekazane klocki szkieletowe do konstrukcji brył.
Grupę liderów w projekcie prezentowali studenci matematyki i uczniowie, a opiekunem była dr Karolina Mroczyńska. Zarówno dla prowadzących, jak i uczestników była to wspaniała przygoda matematyczna, którą mamy zamiar kontynuować w instytucie Matematyki na wiosnę i w kolejnych latach. Wszystkie nagrody i pomoce dydaktyczne zostały zakupione dzięki Fundacji mBanku.